Как пользоваться cinebench r20

Cinebench R20 & Командная строка

Запустите командную строку от имени администратора Windows 10. В открывшемся окне выполните следующую команду

Обратите внимание, в расположении должна быть папка C:\CinebenchR20\Cinebench.exe. Архив с программой можно загрузить на официальном сайте

start /b /wait «parentconsole» C:\CinebenchR20\Cinebench.exe g_CinebenchCpuXTest=true

После выполнения команды откроется окно бенчмарка и начнётся тестирование. Для управления можно использовать следующие опции:

g_CinebenchCpu1Test=true запустить тестирование только одного ядра
g_CinebenchCpuXTest=true выполнить тест процессора в мультипотоке
g_CinebenchAllTests=true по очереди запустить все доступные тесты
g_CinebenchMinimumTestDuration=100 изменить продолжительность теста на 100
g_acceptDisclaimer=true принять пользовательские условия EULA

В процессе тестирования процессора особенно в мультипотоке он работает на пределе. Это может привести к перегреву комплектующих (мат. платы и процессора). Рекомендуем мониторить температуру процессора в Windows 10.

Заключение

  • Сравнивать результаты тестирования Cinebench R20 и R15 напрямую нельзя. В Cinebench R20 используются новейшие архитектуры рендеринга. Тест также требует в 4 раза больше оперативной памяти. Тестируйте комплектующие в одной версии ПО.
  • Процесс использования программы Cinebench R20 несложный. Вам достаточно нажать одну кнопку для запуска тестирования. При необходимости включите тестирование CPU (Single Core). В большинстве игр важна производительность процессора на одно ядро.

Download Cinebench r15

Cinebench r15 is an amazing free benchmark program to test and compare the performance of processors and graphics cards. The app offers two advanced tests focusing on the maximum load of the CPU and GPU. Users are still searching for the older r15 version of Cinebench, therefore, we provide the download.

Download Cinebench r15 for Windows and Mac and test the performance fo your PC. The program works on a 64-bit system and was tested to operate on Windows 7 up to Windows 10 operating system, and macOS 10.10 or above. This is the r15 version of the benchmark tool with both, CPU and GPU tests.

CPU benchmark uses the full power of the processor to generate a photorealistic 3D scene. The test scene packed with R15 is smaller and less complex than the one available in Cinebench R21 (requiring about 8x the computational power needed to render it). Therefore, R15 and R21 results cannot be compared.

After each CPU test a rating is displayed, and the higher the score you get, the faster the processor is. From the main window, you can also compare your score with different processors available in the database. Cinebench r15 allows you to measure the performance of processors supporting up to 256 render threads.

Even if your machine does not have that many cores you can set the custom number of render threads from the app preferences. This feature is only rarely needed but may be useful for some very advanced benchmarking cycles.

GPU test is available only in Cinebench r15. The benchmark uses a dynamic 3D scene of the car chase created by renderbaron. Check the performance of your graphics card in OpenGL mode. The scene is made up of more than 1 million polygons, lots of effects including transparency, lighting, and illumination.

The rating is calculated from the average FPS frame rate. Graphics performance depends not only on the speed of the GPU but also on the installed drivers.

If you enable Advanced Benchmark option you will be offered another test option called «CPU (single core)». This test will run Cinebench r15 as if there were only one CPU core available in your machine. This feature can be useful to have an indicator of how well the CPU performs single-threaded tasks.

Cinebench r15 benchmark is available on both the Windows platform and Mac OS. Using Cinebench you can compare the test results with other computers. The results of a benchmark will automatically be saved when you quit the program.

Is Cinebench free?

Yes, Cinebench is a freeware benchmark software released by MAXON Computers. It’s available for Windows and Mac, and it’s completely free.

Overall, MAXON created a great, free benchmark tool for CPU and OpenGL. It is used by professional benchmark websites to compare the results and make a judgment about the hardware. Cinebench r15 is available for Windows and Mac, and I would recommend it to you if you like to benchmark your machine.

When I overclock my Desktop I’m always interested in how much the changes affect the CPU and GPU performance. Cinebench r15 is one of my favorite apps to test the stability of my tweaks. Of course, you can also use Cinebench r15 to compare your PC ratings with different hardware inside the program.

Cinebench r15 also offers the ability to automatically start the testing procedure directly from the command line. The following options are available:

Производительность: используется первый фирменный чипсет Apple для Mac

M1, на базе которого работает Mac mini, стал первым в мире 5-нанометровым чипсетом для компьютеров. Он объединил многие компоненты, которые ранее были разбросаны по всей материнской плате. В нем восьмиядерный процессор с четырьмя высокопроизводительными ядрами и четырьмя энероэффективными.

Встроенная графическая система получила восемь ядер. Apple заявляет, что это самый мощный интегрированный видеочип в мире. В M1 также есть 16-ядерный нейронный сопроцессор, который может обрабатывать 11 триллионов операций в секунду.

M1 поддерживает Thunderbolt и USB 4, но интереснее его архитектура. Чипсет построен на ARM и обеспечивает высокую производительность и рекордную автономность. M1 в два раза мощнее, чем PC-чип при 10 Вт. А той же производительности он достигает с 1/4 энергопотребления.

GPU также в два раза мощнее, чем интегрированная графика в ноутбуках других производителей. Приложения на Mac с M1 запускаются мгновенно, а компьютер выходит из сна так же быстро, как iPhone и iPad. А еще M1 поддерживает iOS-приложения.

Процессор Ryzen 5 3600 & Cinebench R20

Developer:
‪MAXON Computer GmbH‬

Price:
Бесплатно

На примере процессора Ryzen 5 3600 проведём тестирование в обновлённом бенчмарке CineBench R20. В первую очередь нужно установить отметку File > Advanced Benchmark. Теперь у Вас будет возможность тестирование CPU (Multi Core) и CPU (Single Core) нажав Run.

Возможности процессоров Ryzen 3000 действительно удивляют. Производительность на одно ядро (которая очень важна в большинстве неоптимизированных игр) значительно увеличилась. Переход на 7 нм техпроцесс сделал своё дело.

Процессор AMD Ryzen 5 3600 имеет 6 ядер и 12 потоков и в подтесте для одного ядра приблизившись к результатам Intel Core i9-9900K. Он смог набрать 487 очков, а в многопоточном испытании — 3641 балл.

Важно! Тестирование стоит проводить после чистой загрузки. Не запускайте приложения во время тестирования

Можно выполнить настройку автозапуска программ Windows 10. Чем больше программ отключить — тем достоверней будут результаты тестирования.

Можно сравнить свои результаты с более мощными процессорами. Сразу после тестирования можно посмотреть небольшое сравнение. Вы увидите, сколько баллов получил Ваш и близкие по производительности к нему процессоры.

Бенчмарк для компьютера Heaven Benchmark

Большинство распространенных программ-бенчмарков для игровых систем выполняют тестирование производительности путем запуска несложной 3D-анимации. Обычно это какая-либо вращающаяся/перемещающаяся геометрическая фигура или предмет с многочисленными вершинами. В случае с Heaven Benchmark в качестве нагрузки на вычислительные мощности компьютера используется целая профессиональная 3D-сцена (созданная при использовании собственного движка Unigine) — несколько парящих островов с многочисленными объектами на поверхности (здания, растительность, памятники, средневековые орудия и т.д.).

Программа предоставляет возможность тонкой настройки параметров запуска 3D-сцены, что позволит пользователю измерять как общую производительность игровой системы, так и ее производительность в конкретном режиме работы. Сюда относятся:

  • Возможность выбора API (OpenGL, DirectX 9 и DirectX 11) позволяет тестировать игровую систему в требуемом режиме.
  • Установка качества 3D-графики — низкое, среднее, высокое и ультра.
  • Возможность включения тесселяции (для OpenGL и DirectX 11) для увеличения детализации 3D-объектов.
  • Возможность запуска сцены в различных режимах виртуальной реальности: 3DVision, 3DSurround, Dual Output, Side-by-side, Top-and-bottom, Interlaced и Anarlyph. Это уникальная для бенчмарка функция, позволяющая оценить производительность игровой системы в VR-режимах работы.
  • Установка уровня антиалиасинга (сглаживания): отключено, 2Х, 4Х и 8Х.
  • Возможность выбора разрешения экрана из предустановленных значений либо его установка вручную.
  • Измерение производительности в оконном либо полноэкранном режиме.

Еще одна уникальная особенность бенчамарка Heaven Benchmark — возможность перемещения по всей 3D-сцене так же, как это происходит в играх от первого лица. В этом режиме можно быстро оценить производительность видеосистемы компьютера без запуска алгоритмов тестирования. Перемещаясь по сцене, пользователь сможет наблюдать скорость и качество воспроизведения 3D-графики при отображении тех или иных объектов и примененных к ним визуальных эффектов (освещение, тени, текстура и т.д.).

Другие особенности программы:

  • Heaven Benchmark позволяет изменять настройки графики непосредственно в момент воспроизведения сцены.
  • Неприхотливость программы к мощностям компьютера. Для запуска бенчмарка подойдет ПК под управлением Windows XP или выше (32-бит и 64-бит), видеокарта серии GeForce 8xxx, ОЗУ объемом 512 Мб.
  • Наличие качественного перевода на русский язык.

Из недостатков можно отметить ограничения по функционалу в бесплатной версии программы. Однако доступных функций вполне достаточно для точного измерения производительности игровых систем.

Как пользоваться Heaven Benchmark?

Основная задача программы Heaven Benchmark — измерение основных технических параметров графического адаптера, центрального процессора и оперативной памяти, определяющих производительность вычислительных устройств. По ходу тестирования скорости обработки компьютером 3D-графики утилитой присваиваются игровой системе очки.

К сожалению, Heaven Benchmark не предоставляет возможность занесения результатов тестирования в общую онлайн-таблицу сравнения (для этих целей у разработчиков имеется другой бенчмарк). Однако это не мешает соревноваться с другими геймерами на многочисленных любительских онлайн-площадках.

Die Community kann mittesten

ComputerBase hat bereits zahlreiche eigene Benchmarks mit CPUs im Cinebench R20 erstellt, zum Einsatz kam Windows 10. Wie zuletzt bei Metro Exodus ist die Community aber auch in diesem Fall dazu aufgerufen, selber einen Durchlauf zu starten und im Forum die Ergebnisse für den Single-Thread- und den Multi-Thread-Wert zu posten – im Optimalfall mit Screenshot. Dazu muss unter Files der Menüpunkt Advanced benchmark aktiviert werden, anschließend lassen sich beide Testläufe über Run all selected tests in einem Rutsch ausführen.

Wichtig sind beim Einreichen von Ergebnissen auch die weiteren Informationen wie der eingesetzte Prozessor und ob dieser im Werkszustand oder übertaktet getestet worden ist. Wenn letzteres der Fall war, sollte zudem der Takt genannt werden. Hilfreich sind ferner Information zum genutzten Speichertakt mitsamt der eingestellten Timings.

Reasons for benchmarking your Hardware

For many of you, it will be fairly obvious, why you benchmark your System and specifically the Processor and Graphics Card since these are so important in a Digital Artist’s Day. But there are quite a few more reasons for benchmarking your hardware, that not everyone knows about:

Are your components running as fast as they should?

Probably the most obvious reason for benchmarking your CPU and GPU is, to compare your results with online Databases and see if your Hardware components reach the Speeds they are supposed to.

Possible problems when not reaching common speeds

If your hardware component does not reach the Speed other User’s are reaching, be sure you don’t have any background programs running while benchmarking, that will take away some performance. It is best to benchmark your System right after a clean install.
When benching your CPU and reaching scores that are too low, be sure your BIOS settings, such as Turbo-Boost, are correct and the CPU is not running too hot.

When benching your GPU and not reaching common scores, again be sure no other software is running in the background and your GPU driver is up-to-date. That said, though, sometimes reverting to an older Driver does the trick.

GPU Problems can also be:

  •  Too hot
  • not enough PCIe-Lanes (or wrongly configured)
  • the PCIe wrong slot
  • not enough power from the PSU.

Also be aware, that GPU performance doesn’t always scale linearly when using Multiple GPUs. Using 2 GPUs might give you 1.9 times the performance, 4 GPUs might only give you 3.5 times the performance, depending on the benchmark you are using. Check out this article about GPU-Hardware here for more in-depth information.

Octane does a fairly good job in scaling linearly, but redshift, for example, will give you less performance per card, the more cards you add.

Image-Source: pugetsystems.com

Planning on upgrading your PC? Bench it first!

Another great time to benchmark your Computer is when you are planning on buying new components or an entirely new PC.

You will only know if spending all that money is worth it if you know what performance improvement over your current Hardware you can expect.

Image-Source: Cinebench

In most cases, the higher the price does not always mean a better Hardware component for your specific use case. Maybe you only need to upgrade a specific bottleneck that slows down your overall system performance and not get an entirely new PC.

If you have a certain amount of budget you are willing to spend, benchmarking your current system first, will give you the possibility to roughly calculate what you can expect when getting new components within your budget.

Want to tune your System to have it run the best it can?

Overclocking and tuning/optimizing your System can greatly improve performance. There is no way around knowing if your optimizations have any effect if you don’t have a benchmarking baseline of your System’s default performance.

Benchmarks are also great for testing your System’s stability after overclocking.

Utilizing online Renderfarms

With Internet Connections getting faster and faster, online Renderfarms are more popular than ever. Calculating the cost of a Scene you would like to render on a Farm usually requires knowing your own System’s speed to be able to extrapolate.

Here is a screenshot of the Cost Estimator on the Ranch Computing Renderfarm. Notice how you have to know your Cinebench Score to be able to calculate the cost of rendering your scene on the Renderfarm:

Image-Source: ranchcomputing.com

It is also great to know the scores of your own PCs, If you have many of them, to best distribute specific tasks that run optimally on the different systems. Benchmarking your PCs regularly also notifies you of any performance issues that might arise after some time, that otherwise might go unnoticed.

Steinway Spirio

finishes:

  • Black

  • Ivory White

  • White

Crown Jewel:

  • Amber Wood

  • East Indian Rosewood

  • Indian Appletree

  • Kewazinga Bubinga

  • Macassar Ebony

  • Mahogany Pommele

Spirio B-211

This magnificent 211 cm grand piano is often referred to as “the perfect piano”. And available with Spirio also. It’s a wonderfully balanced and versatile piano that does extremely well in intimate…   read more

finishes:

  • Black

  • Ivory White

  • White

Crown Jewel:

  • Amber Wood

  • East Indian Rosewood

  • Indian Appletree

  • Kewazinga Bubinga

  • Macassar Ebony

  • Mahogany Pommele

Spirio O-180

This 180 cm grand piano has been a source of joy and inspiration since the very early 1900’s. With Spirio its the perfect combination of classical and modern. Its sound is exceptionally warm and rich…   read more

steinway

finishes:

  • Black

  • Ivory White

  • White

Crown Jewel:

  • Amber Wood

  • East Indian Rosewood

  • Indian Appletree

  • Kewazinga Bubinga

  • Macassar Ebony

  • Mahogany Pommele

D-274

At 274 cm in length, this majestic musical instrument is the overwhelming choice of the world’s greatest pianists. This concert grand will completely satisfy those who desire the highest possible…   read more

finishes:

  • Black

  • Ivory White

  • White

Crown Jewel:

  • Amber Wood

  • East Indian Rosewood

  • Indian Appletree

  • Kewazinga Bubinga

  • Macassar Ebony

  • Mahogany Pommele

C-227

Measuring 227 cm in length, this concert grand offers a large variety of sound and touch from soft piano to strong forte, from clear treble to deep bass.   read more

finishes:

  • Black

  • Ivory White

  • White

Crown Jewel:

  • Amber Wood

  • East Indian Rosewood

  • Indian Appletree

  • Kewazinga Bubinga

  • Macassar Ebony

  • Mahogany Pommele

B-211

This magnificent 211 cm grand piano is often referred to as “the perfect piano”. And available with Spirio also. It’s a wonderfully balanced and versatile piano that does extremely well in intimate…   read more

finishes:

  • Black

  • Ivory White

  • White

Crown Jewel:

  • Amber Wood

  • East Indian Rosewood

  • Indian Appletree

  • Kewazinga Bubinga

  • Macassar Ebony

  • Mahogany Pommele

A-188

At 188 cm, this grand produces a powerful and warm sound, the result of a scale design that allows the solid spruce soundboard to vibrate freely and efficiently. This piano is large enough to satisfy…   read more

finishes:

  • Black

  • Ivory White

  • White

Crown Jewel:

  • Amber Wood

  • East Indian Rosewood

  • Indian Appletree

  • Kewazinga Bubinga

  • Macassar Ebony

  • Mahogany Pommele

O-180

This 180 cm grand piano has been a source of joy and inspiration since the very early 1900’s. With Spirio its the perfect combination of classical and modern. Its sound is exceptionally warm and rich…   read more

finishes:

  • Black

  • Ivory White

  • White

Crown Jewel:

  • Amber Wood

  • East Indian Rosewood

  • Indian Appletree

  • Kewazinga Bubinga

  • Macassar Ebony

  • Mahogany Pommele

M-170

At 170 cm in length, this piano’s rich tone and responsive action is found not only in a great many homes, but in many schools of music and conservatories as well. Called the “Medium” grand, there is…   read more

finishes:

  • Black

  • Ivory White

  • White

Crown Jewel:

  • Amber Wood

  • East Indian Rosewood

  • Indian Appletree

  • Kewazinga Bubinga

  • Macassar Ebony

  • Mahogany Pommele

S-155

At 155 cm in length, this “Baby” grand piano was introduced in the 1930’s and features the powerful and rich tone of a much larger piano. Small enough to fit nicely into almost any room, this piano is…   read more

Some interesting Octanebench Scores findings

Let’s take a look at some of those Octanebench Scores:

What becomes obvious right away, is that the performance and price don’t really seem to correlate all that much.

If you look at some of the top Results, the GPUs: Titan V, RTX 2080Ti, Quadro GV100 and RTX Titan, they all have more or less the same Octanebench Score, but the Price difference is HUGE.

Why is this so?

The main reason is, that the different Graphics Cards are meant for different use cases. An RTX 2080Ti is clearly meant more for Gaming than a Titan V or Tesla P100, and Gaming Cards, for our benefit, just happen to be great for Octane Rendering and score well in the Octane Benchmark.

Also, The Titan V and Quadro Cards have more VRAM, optimized Drivers, 10bit Displaying and lots more.

These Features though do not improve the Octanebench Benchmark Results. The Scenes are fairly small, and the VRAM is not an important aspect in the Benchmark.

Another extremely important thing to note is the GTX 1070 Ti and the GTX 1080 scoring 153 vs. 148 Octane Benchmark Octanebench Points. And this even though the GTX 1080 is 100$ more expensive.

It almost seems as though NVIDIA has not differentiated enough between those two cards.

The new RTX Cards are still somewhat too expensive for the small performance increase they offer.

A 1080Ti you can get for 700$ and it has 11GB of VRAM compared to a similar scoring RTX 2080 with only 8GB of VRAM.

What are the CPU and GPU responsible for in 3D?

Before diving into what Benchmarks to use (I’ll get into that a bit later), let’s take a look at what components in your System are mainly responsible for what tasks. This way you will be able to identify what component is responsible for the type of work you do on a daily basis.

CPU, Important Component in (among others):

  • CPU-Rendering
  • Calculating Scene-States (Objects, Modifiers, Deformers and the like)
  • Simulation
  • Animation-Calculation (Rigs, Dynamics)

GPU, Important Component in (among others):

  • GPU-Rendering
  • Displaying Calculated Scene Contents (Viewport)
  • Displaying Polygons / Hi-Res sculpting (after they run through CPU-Calculations)

High Single-Core Cinebench R15 Scores makes PC snappier

Another great example, why the Single-Core Cinebench Score is very important for CG Artists, is because the 3D Viewport in 3D Softwares such as Cinema 4D, Maya, 3dsmax, Blender and the like, is very dependent on the speed of a single CPU-Core.

As soon as you have a hierarchy of deformers and modifiers on a mesh, only one CPU-Core can calculate the form of this mesh.

The CPU Core has to step through the hierarchy of your deformers and modifiers until it reaches the end of the chain.

No other CPU-Cores can help in this matter, as only the one core that is calculating the mesh hierarchy knows how the mesh actually looks at a given hierarchy and calculates the form of a mesh that is being modified by deformers.

Multiple Cores are useful if you have multiple meshes that can be worked on independently by different CPU-Cores.

Here, depending on the Software, a high Multi-Core Cinebench Score will be of use.

Дизайн: остался без существенных визуальных изменений

Да, начать обсуждение нового наиболее доступного компьютера я предлагаю именно с его внешнего вида. Только посмотрите на него: да, его экстерьер не выделяется на фоне предыдущей модели ровным счетом ничем. Все тот же параллелепипед из алюминия.

До презентации лично я был на 100% уверен, что Apple будет максимально показывать, насколько эффективны ее новые чипсеты собственного производства. Думал, будет делать максимально компактные корпуса без вентиляции. Но вышло иначе.

Apple взяла за основу старый формат Mac mini, но установила внутрь M1 — свой первый чипсет для Mac из линейки Apple Silicon. На выходе получился все тот же любимый абсолютно всеми дизайн с новым уровнем производительности и комфорта в работе.

Более того, что меня лично также удивило: в Mac mini даже оставили активное охлаждение. Судя по всему, M1 все же не настолько холодный, как многие из нас думали до этого

Тем не менее, это не так важно для компьютера на столе. Кстати, толщина осталась прежней: 19,7 см

Das ist neu am Cinebench R20

Der neue Name verrät es bereits: Cinebench R20 (Download) basiert wie Cinebench R15 auf der Technik des bekannte Rendering-Tools Cinema 4D, jetzt aber auf Basis des Release 20 und nicht des Release 15. Damit kommt eine überarbeitete Rendering-Engine zum Einsatz, die unter anderem auch den Befehlssatz AVX unterstützt. Die Mindestvoraussetzung ist dagegen der SSE3-Befehlssatz.

Bis zu 256 Threads werden unterstützt

Darüber hinaus will Maxon beim Cinebench R20 die Skalierung mit vielen Threads deutlich verbessert haben, damit auch zukünftige Prozessoren noch getestet werden können: Bis zu 256 werden jetzt unterstützt. Ferner kommt eine deutlich aufwendigere Raytracing-Szene zum Einsatz, die laut dem Entwickler acht Mal so viel Rechenaufwand und vier Mal so viel Speicher benötigt als die aus dem Cinebench R15 bekannte. Darüber hinaus vermittelt sie mit dem fotorealistischen Abbild eines Zimmers einen viel besseren Eindruck davon, wozu solche Programme zum Einsatz kommen.

Erneut gibt es einen Testlauf für die Single-Thread- und die Multi-Thread-Performance, der bei Cinebench R15 noch vorhandene OpenGL-Test für Grafikkarten wurde hingegen gestrichen – genutzt wurde er in der Regel eh nicht.

How does this Benchmark work?

In most of our Articles we talk about there being two general kinds of CPUs:

  • 1: A CPU with a lot of Cores but usually lower Core-Clocks (e.g. 32-Core 2990WX @ 3 GHz Base, 4,2Ghz Turbo Clock)
  • 2: A CPU with usually fewer Cores but Clocking very high (e.g. Intel 8-Core i9 9900K @ 3,6Ghz Base, 5 GHz Turbo Clock)

For Rendering and other Multi-Processing optimized tasks we need a CPU with many Cores but for active work, we need a CPU that Clocks very high (or has high IPC = Instructions per Cycle).

Now, usually, we use the Cinebench Single-Core Score to estimate how smoothly a CPU would perform when actively working in 3D Applications, but this Score is obtained by benching the Rendering Performance and doesn’t represent active work- and Viewport-Performance well.

So we need a new Benchmark.

A Viewport Performance Benchmark. With this, we can measure how fast our 3D Viewport will be, as we want to work with as little delays as possible.

No delays at all, optimally.

As discussed in many of our Articles, the Viewport performance in most cases depends on the IPC or Clock of the CPU, and not the strength of the Graphics Card.

There are, of course, some cases, when the GPU will bottleneck the performance, but those are very rare and usually only occur when using GPU OpenGL Effects like extreme Anti-Aliasing, SSAO, Real-time Shadows or other Viewport Effects (Which, in my experience as a 3D Artist, are usually turned off). Or when having a comparably underpowered GPU.

In this Cinema 4D Viewport Benchmark, we measure the FPS of a typical Scene that uses common 3D Objects from Cinema 4D Objects in a hierarchy.

This hierarchy the CPU has to step through one at a time, without being able to offload Calculations to other Cores.

These metrics can very well be transferred to other 3D Applications too, as they all use the Computer’s resources in very similar ways.

That’s about it! Let us know the following in the comments, so we can add it to the Scores-List. Thanks!

  1. Score
  2. Cinema 4D Version
  3. CPU-Name
  4. (and Clock-Speed, if it has been overclocked)

Multi-Core vs Single-Core Cinebench R15 Scores

The Cinebench-Multi Score uses all available CPU-Cores for rendering. Cinebench-Single Scores will only use one CPU-Core for rendering.

Why would we need the single-core score?

One simple reason:

There are lots of Software-Parts in 3D-Softwares and Games that rely and can only be calculated on a single core, and won’t run faster if more Cores are available.

An example:

Think about simulating a Liquid. Every simulated frame depends on the previous frames.

You can’t tell 10 cores to simulate 10 frames, because you have to simulate all frames up until the frame you want to simulate, or else you don’t know what the liquid is doing or where it is at that particular frame.

This means, only one Core at a time can simulate a coherent liquid.

Here you will need a maximum Single-Core Cinebench Score.

There are ways around this of course, as in using multiple liquids that intersect each other and together look like a higher resolution liquid.

This then could be calculated on multiple CPU-Cores, every individual liquid part on another core.

Here you would want a maximum Multi-Core Cinebench Score.

Or take a Game-Engine:

As there is so much dependent on User interaction, the CPU has to wait until the User actually fires off a Bullet or opens a door to a new area, meaning the CPU can’t use its other cores to pre-calculate what you will be doing, because it can’t know what you will be doing.

Again, a high Single-Core Cinebench Score is of great use here.

Стоимость: новинка стала дешевле, чем предыдущая модель

Удивительно, несмотря на все преимущества M1, Mac mini в американских реалиях оказался на 100 долларов дешевле, чем предыдущая модель. Ранее стоимость в США начиналась от 799 долларов за базу, сейчас — от 699 долларов.

Подобное положение дел выглядит действительно привлекательным, и особенно на фоне курса отечественной валюты, который переживает не лучшие времени. В принципе, за ту же цену в России можно взять новенький Mac mini и начать пробовать M1 в деле.

Официальная дата начала продаж пока не объявлена. На официальном сайте Apple на данный момент красуется надпись: «Модели Mac mini с чипом M1 появятся в продаже позже». Собственно, она касается всех моделей Mac на базе фирменного чипсета.

Цена нового Mac mini в России: от 74 990 pyб.


iPhones.ru

Вторым в линейке компьютеров на базе фирменных чипов Apple Silicon оказался компактный настольный Mac mini.

Николай Грицаенко

Кандидат наук в рваных джинсах. Пишу докторскую на Mac, не выпускаю из рук iPhone, рассказываю про технологии и жизнь.

What is a good Cinebench Score?

All these Scores are difficult to grasp if you don’t put them into context.

I am asked what a good Cinebench Score actually is almost every day and as so often there is no definite answer. It depends on what the CPU you are benching is supposed to be able to do.

Are you mainly writing texts in Open Office? A Cinebench Score of 250 is good. For your specific use case!

Are you rendering a lot in 3D Software? In this case, a Cinebench Score would be good, if the CPU that is being benched renders fast enough for you to finish your projects on time.

Usually, a dedicated rendering PC should have upwards of 2000 Cinebench points. The more the better.

Are you mainly gaming on your Computer? Then you will have to look at the Cinebench Single-Core Score. For 4K 90FPS gaming you should have 170 Cinebench Single Core Points or higher.

In addition, you would need upwards of 4 Cores. That would mean you should have a Multi-Core Cinebench Score of 700 or more.

What is Octanebench

Octanebench is the GPU Render Benchmark based off of Octane Render.

It renders several pre-packed scenes on your hardware and assigns OctaneBench Points depending on your overall Rendering Performance.

100 Octanebench Points are equivalent to the speed of an Nvidia GTX 980.

Octanebench Points scale linearly. This means an Nvidia TitanXp with 200 Octanebench Points will render a given Scene twice as fast as an Nvidia GTX 980.

Octane Render supports CUDA GPUs only and no OpenCL meaning it supports NVIDIA GPUs only.

In Octanebench you can select if Octanebench should run the Benchmark on all of your built-in Graphics Cards or only on one or on a number of selected GPUs.

This is great for analyzing your Multi-GPU scaling which should be near 100% effective in Octane Render.

Octanebench V4.00 Benchmark Results

GPU Name VRAM (GB) OctaneBench Score Price $ Performance/Dollar
GPU Name VRAM (GB) Octanebench Score Price $ Performance/Dollar
8x RTX 2080 Ti 11 2441 9592
8x GTX 1080 Ti 11 1673 5600
8x RTX 2070 8 1623 4000
4x RTX 2080 Ti 11 1176 4796
4x RTX 2080 8 874 3196
4x GTX 1080 Ti 11 853 2800
4x RTX 2070 8 803 2000
2x RTX 2080 Ti 11 588 2398
2x RTX 2080 8 441 1598
2x GTX 1080 Ti 11 429 1400
2x RTX 2070 8 409 1000
Titan V 12 396 3000
2x RTX 2060 6 392 720
Quadro GV100 32 359 9800
RTX Titan 24 326 2700
RTX 2080 Ti 11 304 1199
Quadro GP100 16 284 7000
Titan Xp 12 250 1300
RTX 2080 Super 8 233 720
RTX 2080 8 226 620
GTX 1080 Ti 11 222 700
RTX 2070 Super 8 220 550
RTX 2070 8 210 500
RTX 2060 Super 8 203 420
RTX 2060 (6GB) 6 170 360
Titan X 12 160 1200
GTX 980 Ti 6 156 300
GTX 1070 Ti 8 153 450
Quadro M6000 24 152 3849
GTX 1080 8 148 550
Quadro P5000 16 145 1600
GTX 1070 8 133 400
GTX 1660 Ti 6 132 280
GTX 780 Ti 3 117 150
GTX 1660 6 117 230
Quadro P4000 8 115 750
GTX 980 4 112 200
GTX Titan Black 6 108 480
GTX 970 4 95 170
GTX 1060 (6GB) 6 88 300
GTX 1060 (3GB) 3 87 200
GTX 1650 4 78 150
GTX 1050 Ti 4 54 160
GTX 1050 2 45 125
Quadro RTX 8000 48 316 5670
Quadro RTX 6000 24 304 4400
Quadro RTX 4000 8 188 950
Quadro RTX 5000 16 186 2100
Titan RTX 24 322 2800

Сценарии использования нового Mac Mini: он уместен везде

Домашний офис. К новому Mac mini достаточно подключить монитор (можно даже не один), клавиатуру и манипулятор (мышку или трекпад). Уже этого более чем достаточно, чтобы превратить его в отличный инструмент для удаленной работы из дома.

Игры. Конечно, компьютеры Apple традиционно не сражаются с PC в сегменте современных игр. Тем не менее, Mac mini отлично подходит для игрушек из Apple Arcade, которые ранее могли подтормаживать на «неродном» железе.

Создание музыки. Этот Mac mini куда лучше подходит для создания музыки, чем любая из предыдущих моделей. Всему виной 8‑ядерный центральный процессор, сверхбыстрая объединённая память и ускорители машинного обучения.

Цифровое искусство. У Apple есть еще один интересный сценарий использования — демонстрация потрясающих инсталляций или отображение гигантских цифровых витрин. Для этого Mac mini занимает мало места и крайне эффективно расходует энергию.

Cinebench does not scale well in the high-score (5000+) area

This wasn’t a problem when CPUs used to reach only around 1000 Cinebench Points but becomes a problem more and more nowadays, especially with the extreme high-core count CPUs such as the AMD Threadrippers or Server CPUs such as Dual / Quad / Octa Intel XEONs and AMD Epycs.

Because Cinebench divides the rendering task into buckets, there is a possibility that at the end of the benchmark run, there are only one or two buckets left that are actually rendering because these buckets might take a bit longer (maybe because the rendered Image is more complex in these buckets).

Of course, this means, that the rest of the cores lie dormant during this time, and this can distort the result extremely.

We can say the same about the startup time of the rendering task. It might take a half a second or a second to distribute all the rendering tasks to the cores, and considering that the entire benchmark-run only takes about 5 seconds on 64 Cores, half a second can make a huge difference.

This is also why you don’t see many Server-Grade CPUs with high-core counts being featured in Cinebench R15 Benchmarks.

Оцените статью
Рейтинг автора
5
Материал подготовил
Андрей Измаилов
Наш эксперт
Написано статей
116
Добавить комментарий