Создание панорам из картинок — pano2vr pro 6.0.3 repack (& portable) by tryroom

Transitions

When building a tour, you can add transitions to your project to create smooth changes from one image to the next. You can choose to transition between panoramas or the sound or both.

✭ Learn how to add transitions to your tour.

Panoramas

Select to enable transitions.

Transition Type – Choose a type of transition:

  • Cut
  • Cross Dissolve (default)
  • Dip to Color – Use the color picker to the right to choose a color.
  • Iris Round from Click Position
  • Iris Round from Center
  • Iris Rectangular from Click Position
  • Iris Rectangular from Center
  • Wipe Left to Right
  • Wipe Right to Left
  • Wipe Top to Bottom
  • Wipe Bottom to Top
  • Wipe Randomly

Soft Edge – Most transition types can have a soft edge. It defines how much the edge of the transition is blurred. Use a low value of around 30 pixels for a subtle motion blur like effect, or a high value of around 300 pixels for a very blurry transition.

Transition Time – The time of the transition from one panorama to the next, not including the Before and After effects. The default is 1 second.

Effects – Choose to have effects occur before and/or after the transition.

Before
– Zoom In – Will zoom in in the direction of the hotspot.

  • Zoom Out – Will zoom out from the location of the hotspot.

  • Zoom in to Center – Will zoom towards the center of the panorama.

Zoom to FoV – Set how far to zoom in before the transition occurs. If the default Field of View is to 70º and Zoom In is set to 20º, then the player will zoom in to 50º before transitioning.

After
– Zoom In – Will zoom in in the direction of the hotspot.

  • Zoom Out – Will zoom out from the location of the hotspot.
  • Fly In – Fly in from a spherical little planet to a rectilinear projection.

Zoom from FoV – Set how far to zoom out the transition occurs. If the default Field of View is to 70º and Zoom Out is set to 20º, then the player will zoom out from 50º before transitioning.

Wait for transition – When selected, the After transition effect, will not occur until the transition is finished. When deselected, the effect will occur at the same time as the transition.

Zoomed FoV – This value will determine how far the panorama will zoom in. The default value is 20.00 degrees.

Zoom Speed – The speed of the zoom effect.

Sounds

Select to enable transitions for sounds.

Transition Time – The full time of the transition of sounds from one panorama to the next. The default is 2 seconds.

Crossfade – Select to use a crossfade between the sounds of the two nodes. If this is not selected, the sound of node 1 will completely fade out, and then the sound of node 2 will start fading in. If selected, the sound of node 2 will immediately start fading in, while the sound of node 1 is fading out. ✭ Currently does not work in Safari.

Pano2VR Pro 6.0 macOS

Pano2VR — приложение для преобразования сферических или цилиндрических панорамных изображений в Adobe Flash 10, HTML5 (WebGL / iPhone / iPad) или QuickTime VR (QTVR) с такими функциями, как настраиваемые скины, мультирешения (гигапиксельные панорамы), горячие точки и направленный звук.

Входные форматы

Pano2VR поддерживает плоские, цилиндрические, сферические (равноугольные), кубические грани, крест, T, полосу и QuickTime VR в качестве входных форматов с добавленной возможностью конвертировать между этими форматами для ретуширования поверхностей куба. Поддерживаемые форматы файлов: JPEG, PNG, TIFF, BigTIFF, Photoshop PSD / PSB (8, 16 или 32 бит на канал), OpenEXR, Radiance HDR и QuickTime VR файлы, закодированные в формате JPEG.

Редактор скинов

Редактор скинов позволяет вам создавать свой собственный внешний вид для вашего проигрывателя панорамы. Вы можете добавлять свои собственные кнопки и графику, создавать горячие точки и создавать карты для виртуального тура.

Вы также можете добавить анимацию и звуковые эффекты к коже, чтобы помочь пользователю взаимодействовать с панорамными изображениями.

Редактор звука

С помощью Sound Editor вы можете добавлять различные звуки в свою панораму. Вы можете добавить простой фоновый звук или определить источники направленного звука в трехмерном пространстве.

Вы можете выбирать между различными формами звукового поля, изменять размер прямого и косвенного звукового поля и выбирать максимальный и окружающий уровень для создания собственного звукового ландшафта.

Экспорт Flash

Pano2VR экспортирует панораму, включая все графические элементы, как один SWF-файл в формате Flash 10. Это позволяет более эффективно контролировать поведение загрузки и упрощает распределение панорамы клиентам, добавляет их в системы управления контентом или публикует их в блоге.

Цилиндрические, а также кубические панорамы могут автоматически поворачиваться с возможностью выбора, скоростью и задержкой. Панорамы могут содержать горячие точки, а также предопределенные или полностью настраиваемые скины. Встроенный редактор скинов также позволяет вам легко добавлять карты, ссылки, логотипы и другую информацию в панораму.

Экспорт HTML5

Выход HTML5 использует преобразования WebGL или CSS3 3D, позволяющие воспроизводить панорамы на устройствах и браузерах, которые не поддерживают Flash, например мобильные устройства Apple. Масштабируемая векторная графика, точечные точки доступа и скины также поддерживаются в выводе HTML5.

Экспорт QuickTime VR

Pano2VR может экспортировать цилиндрические и кубические панорамы QuickTime VR с укрупнением для прогрессивной загрузки, авторотации с возможностью выбора, скоростью и задержкой, пользовательскими данными, защитным флагом и дорожкой предварительного просмотра.

Экспорт трансформации

С выходом преобразования вы можете переназначить панораму на разные проекции для печати, видео панорамы или альтернативных игроков панорамы, таких как SPi-V.

Версия ОС: OS X 10.7.1 или новее

Веб-сайт: https://ggnome.com/pano2vr

Общие свойства элементов

Рисунок 5. Группа свойств Position.

В группе Position задается положение элемента, его размер (если возможно), якорь, а также идентификатор элемента.

Идентификатор элемента (ID) для указания цели (Target) при определении действий. Если идентификатор элемента «Метка активной зоны» (Hotspot), то его идентификатор может быть использован в качестве идентификатор шаблона точечной активной зоны в редакторе активных зон. Рекомендуется давать осмысленные значения идентификаторам. Те есть вместо «Rectangle 1» и «Button 2» следует задавать, к примеру «rect_main_layer» и «btn_pan_left».

Положение (Position) определяет координаты X, Y левого верхнего угла элемента. Свойство якорь (Anchor) позволяет закрепить края элемента к краям родительского элемента таким образом, чтобы при изменении размера родительского элемента расстояние между заданными краями оставалось постоянным. Родительским элементом может выступать холст или другой элемент, который может содержать вложенные элементы. Элемент управления представляет собой переключатель с девятью положениями, соответствующими якорю.

К левой и верхней сторонам

К центру и верхней стороне

К правой и верхней сторонам

К левой стороне и центру

К центру

К правой стороне и центру

К левой и нижней сторонам

К центру и нижней стороне

К правой и нижней сторонам

Свойство Size (Размер) определяет ширину (Width) и высоту элемента, если это предусмотрено элементом.

Рисунок 6. Группа свойств Appearance.

Свойства, представленные в группе Внешний вид (Appearance) отвечают за масштабирование, поворот, видимость и прозрачность.

Свойство Масштабирование (Scaling) определяет масштаб элемента по осям x и y относительно текущего. Если значения x и y равны 1, то масштабирования нет. Если значение x или y больше нуля масштабирование будет происходить в сторону увеличения, меньше нуля – уменьшения. Свойство Центр (Center) определяет центр масштабирования.

Свойство Угол (Angle) определяет угол поворота элемента (от -360° до +360°). В случае отрицательного значения поворот будет произведен против часовой стрелки, положительного – против часовой стрелки.

Свойство Видимость (Visible) управляет видимостью элемента. По умолчанию оно включено.

Свойство Прозрачность (Alpha) определяет степень прозрачности элемента (если доступно). Если оно равно 1, то элемент непрозрачен, 0 – невидим (полностью прозрачен).

Если свойство Hand Cursor активно, то при движении курсора мыши над элементом курсор изменит вид на руку с указательным пальцем .

Рисунок 7. Группа свойств Advanced.

В группе Дополнительно (Advanced) находятся свойства Hotspot Proxy ID и Limit Output (Ограничение вывода). Свойство Hotspot Proxy ID связывает элемент оформления с идентификатором (ID) точечной активной зоны, добавляемой. Работает только во Flash. По крайней мере у меня в HTML5 не работает. Для этого элемента должны быть определены действия, связанные с взаимодействием курсора мыши: Mouse Click, Mouse Enter, Mouse Move, Mouse Double-Click, Pressed, Mouse Over, Mouse Down, Mouse Up. Свойство Limit Output позволяет ограничить вывод элемента для Flash и HTML5. Это позволяет создать один шаблон, используемый одновременно в проектах Flash и HTML5.

Map

Choose a map to work with. World Map is the default map that is based on OpenStreetMap tiles. World Map Topo and the Google maps are also available. The default map can be changed in Pano2VR’s > Images > Default Map.

Click the Add Map button to add a map or floor plan. Click the Remove Map button to delete the selected map.

Add Map

This option will create a new map and it will be listed in the Maps list with a new unique map ID, like . This map can then be chosen from the list of maps for the Map element in the Skin Editor.

Open the to add custom map tiles.

Add Floor Plan

When adding a Floor Plan, you’ll be prompted to choose an image file (your floor plan). This, too, will be given a unique ID, like and can be chosen as the map to use in the Map element.

Open the to adjust the of the floor plan.

Pano2VR 6.1.3

  • New placeholders for altidude , heading , and Street View
  • New for street view submissions
  • New Super Cookie feature for storing more skin variables in a single browser cookie – See JavaScript API
  • New keyboard shortcut: hold Shift while in the Viewer to lock dragging horizontally or vertically
  • Low-resolution floor plans used within the Map Element in Simple Floor Plan mode will no longer show as a broken image
  • A floor plan added to the Tour Map before adding nodes will no longer disappear
  • Distance placeholders are now working in logic blocks
  • Fixed an issue with Scroll Areas not properly resizing
  • Fixed an issue with non-eolocated panoramas with locked hotspots ended up stacked on top of each other on output
  • You can now filter in for nodes that are less than 10 meters in the Tour Browser
  • Starting audio with first touch with the Samsung browser on Android works again
  • Fixed an issue on iOS and Android where a CSS button would work as expected if it was added to a text field that was a child of a hotspot template
  • Fixed an issue where transition sounds over took directional sounds
  • Adding a floor plan before nodes are added will no longer crash Pano2VR
  • Pinned images in an embedded GGPKG will not popup as expected when while in fullscreen in Chrome and Firefox
  • Fixed an issue with the accordion menu component
  • Scroll area has inertia again
  • Fixed vairous issues with actions and logic blocks, Change Element Alpha and Change Element Size, and Alpha
  • Adding a second YouTube video will no longer use the first YouTube video’s link
  • The directional sound field is visible again
  • Folders are again being saved as assets in packages (GGPKG)

Pano2VR 6.1

2019-10-01

6.1 announcement6.1 beta 3 announcement6.1 beta 2 announcement6.1 beta announcement

WebVR Support

WebVR is an API that allows us to view your panoramas and tours in VR web browsers (like Oculus Browser and Firefox Reality) and mobile browsers. Your projects are more accessible to others since your tours can be played back in all headsets; from Google Cardboard to Oculus Rift.

The support is added to the by default and can be activated with a button in the skin. The Silhouette and Simplex skins already have an Enter VR button. You can also add the Enter VR skin component to your skin.

You will also find new and Skin Actions for VR mode.

Resolution for both multiresolution and single resolution outputs has been improved.

-Fixed: Click and Drag now works in the flat view in Oculus Browser

Skin Editor

We’ve added a new called, Go Back One Node in the Open Next Panorama section. This lets users go back through the tour the way they went through it.

You can now add to your skin. You can use a CSS file to apply to the entire skin, or apply CSS to a single element. This is, for example, a great way to add Google Fonts to your skin.

More features:

  • New Component: Accordion Menu
  • Skins can now be exported as XML
  • Widths of Scroll Bars in the Scroll Area can now be customized
  • Added: Logic Block triggers to check if device supports VR mode and if the player is in VR mode
  • Added: Play/Pause/Stop/Seek can now control YouTube and Vimeo videos so you can have custom controller buttons
  • Added: In a map element, floor plans can now be laid over a map on output so the floor plan is visible in the map
  • Added: The action, Media Ended now works with YouTube and Vimeo videos so you can now, for example, hide the videos once they have ended
  • Added: You can now reset the visited state of a tour node using the action, Go to URL and using as the URL
  • Colors can now be exposed in the skin so that a skin’s elements can have their colors changed without opening the Skin Editor
  • Raw CSS: You can mix units for position and size of skin elements
  • New skin actions: and
  • New logic block trigger:
  • New skin actions for
  • Cloners can now change the size automatically

Patches

Patches can now be converted to a custom image point hotspot which greatly improves the workflow for 3D distorted hotspots which give roll-over effects.

  • Fixed: Blurred square and circle patches are blurring again

  • Added: Snapping of nadir patches can now be temporarily turned off by holding down the ALT or Option key. This makes it easier to add a nadir patch over a tripod that is not exactly at -90º.

Point Hotspots

  • Added: Zoom to image center added to hotspot transitions options
  • Add custom images to point hotspots without the need to add a skin. The images can be pinned to the panorama using the 3D distortion or not.

Import

Kolor’s Panotour Pro projects can now be imported directly into Pano2VR. All elements will be converted, except the skin.

are now natively supported.

Tour Browser

Sorting in the is now easier. Select the nodes (for all nodes, use CMD-A or CTRL-A) and right click them to open the context menu. Choose Sort by and choose how you’ll sort the nodes.

If you’ve built a menu using the Cloner element, the cloner will follow the sorting of the Tour Browser.

Google Street View

Linking to other panoramas or tours in Street View is now possible by adding the of an external file (panorama).

To add Place IDs, you will now have to add your Google Maps API key.

If you right-click on any image in the , you will now see items that allow you to connect nodes between Street View and the Tour Browser: Connect to Current Panorama.

Other Features

  • Added: can now include project elements like patch image files, pinned elements, and floor plans
  • Integrated web server now includes a secure option (HTTPS)
  • Calculate and show the distance between nodes using
  • Tags can now have as a way to visually see the tags in the Tour Browser
  • from autorotation

Hotspots

Tutorial Title & Description pro/light
About Hotspots Learn what point hotspots are and what they can do. Both
Linking to a Website Add an Image Pop-up Add an Information Pop-up Both
Add a Video Pop-up Learn how to add videos to your projects. Both
Learn how to build a VR tour with images that are missing location data. pro
Building a VR tour with images that have location data. pro
Adding Polygon Hotspots Learn how to create polygon hotspots and how to link them to websites and tour nodes. Both
Customizing Polygon Hotspots Polygon Hotspots can’t be skinned (like their brother the point hotspot), but they can be customized. In this tutorial you’ll learn how to change the polygon’s border and fill colors, and the various view modes. Both
Creating Animated Point Hotspots Create animated hotspots using the true/false variable with a Timer. Both
Converting Patches to Point Hotspots Learn how to create a rollover effect by converting a patch into a point hotspot. Both

Pano2VR 6.1.2

  • In the Timer element, the Timer Reloaded type renamed to Images Ready
  • A button in the skin with the action, Stop, can have a defined number of loops, while if the action is Loop, playback will be looped indefinitly
  • 3D hotspots were disappearing during rotation, this has been fixed
  • For some, hotspot templates were not keeping previously scaled images scaled, fixed
  • A map from a custom map provider used in the skin (using the Leaflet API), the maximum zoom specified in the map properties was ignored, fixed
  • Fixed an issue with default Polygon Hotspot tooltips not picking up css style from skin
  • Logic block trigger, Visited was not working in hotspots with no node target, fixed
  • Fix for the new Oculus Browser. Please replace the webvr/three.min.js with the new version on old tours
  • The spinning globe hotspots in the WebVR output are no longer missing in WordPress
  • Pinned videos are working on iOS again if they are set to auto-start
  • Fixed an issue that occurred in Windows Edge where the audio of a popup video file would begin to playback after going to the next node
  • Fixed an issue where flat images were getting cropped on small screens
  • Fixed sound iPadOS and iOS where sounds would not start on first touch
  • Components now use the Logic Block Trigger Has Touch instead of Is Mobile to accommodate iPadOS which no longer reports itself as a mobile device

HTML

Create a customizable HTML template. Information on the code used to create the HTML template can be found here.

Window Size – Adjust the width and height of the player window. Window size also plays a role in determining optimal cube face size in a single resolution output. It will also set the preview image size when using Files for external embedding (found in the HTML template settings).

HTML file – Select this option to enable and access the HTML template parameters.

Template – Choose a template and then click the Edit Template button to open the template settings.

  • Normal template settings
  • GGPKG template settings
  • Cardboard template settings
  • iBooks template settings

Ввод исходных параметров

Свойства импортируемых файлов.

Свойства импортируемых файлов

Здесь можно указать:

  • Тип каждой панорамы (в нашем случае эквидистантная);
  • Импортировать видео 360;
  • Добавить фоновый звук;
  • Выровнять уровень горизонта (при необходимости).

Параметры просмотра.

Параметры просмотра

  • Настройки вида по умолчанию – проекция, координаты начальной точки и угол обзора.
  • Параметры «Fly in» — стартовая анимация при запуске тура или при переходе между сценами.
  • Установка ограничений просмотра – можно указать максимальный угол поворота в каждую сторону. Это полезно при необходимости скрыть часть панорамы.
  • Масштабирование – минимальный и максимальный углы обзора, которые можно использовать при просмотре сферических панорам.

Данные пользователя

Данные пользователя

Дополнительная информация об авторе для защиты авторских прав.

Дата и время съемки, координаты точек съемки.

Север – угол, соответствующий направлению на север. По умолчанию используется нулевое значение, соответствующее центру панорамы.

Управление просмотром и перемещением

Название действия

Описание

Параметры

Change Viewer Mode

Изменение режима просмотрщика: вращение или перетаскивание.

Mode – введите значение:

= вращение − панорама вращается в сторону, указанную смещением курсора мыши после нажатия на кнопку мыши и до тех пор, пока кнопка не будет отпущена. Чем больше смещение курсора, тем быстрее будет вращение панорамы.

1= перетаскивание – (инвертированное управление) панорама вращается в сторону противоположную направлению смещения курсора и на величину этого смещения.

2= попеременное переключение между вращением и перетаскиванием.

Change Polygon Mode

Изменение режима отображения полигональной активной зоны

Mode – введите значение:

0 = не отображать

1 = всегда отображать

2 = при наведении курсора отображать текущую зону

3 = при наведении курсора отображать все зоны

Enter Fullscreen

Вход в полноэкранный режим просмотра.

Это действие обычно используется в сценарии кнопки с источником действия, вызванным нажатием кнопки мыши (Mouse Click, Mouse Double-Click).

Действие не имеет параметров

Exit Fullscreen

Выход из полноэкранного режима просмотра.

Это действие обычно используется в сценарии кнопки с источником действия, вызванным нажатием кнопки мыши (Mouse Click, Mouse Double-Click).

Действие не имеет параметров

Toggle Full Screen

Переключение между входом в полноэкранный режим просмотра и выходом из него.

Действие не имеет параметров

Start Auto Rotate

Запуск автоматического вращения панорамы.

Speed – определяет насколько быстрым будет вращение. Значение представляет собой количество градусов поворота за один кадр.

Stop Auto Rotate

Остановка автоматического вращения панорамы.

Действие не имеет параметров

Toggle Auto Rotate

Чередование между запуском и остановкой автоматического вращения панорамы.

Действие не имеет параметров

Default View

Скачкообразный возврат в вид просмотра, установленный по умолчанию.

Действие не имеет параметров

Move to Default View

Возврат в вид просмотра, установленный по умолчанию с учетом скорости вращения.

Если скорость не задана, то используется значение по умолчанию.

Speed – определяет насколько быстрым будет вращение. Значение представляет собой количество градусов поворота за один кадр.

Move to View

Установка определенного вида просмотра, используя параметра поворота, наклона и угла обзора.

Узнать нужные значения Pan/Tilt/FoV можно из окна редактирования параметров проекции.

Pan/Tilt/FoV – параметры просмотра панорамы (Угол поворота, угол наклона и угол поля зрения, разделенные чертой дроби, например, 50,5/10/75).

Speed – определяет насколько быстрым будет вращение. Значение представляет собой количество градусов поворота за один кадр.

Go To URL

Осуществление перехода на указанный URL. В качестве ссылки может быть веб-ссылка, swf-файл flash-панорамы, html-файл.

Также это действие может осуществлять переход в другую панораму, если создается виртуальный тур.

URL − путь к веб-странице, html-файлу или заменитель $hu, с помощью которого будет подставляться значение URL или ссылки на панораму тура, определенное в редакторе активных зон.

Target – для веб-ссылок обычно указывается «_blank». С помощью заменителя $ht можно передать значение Target (Pan/Tilt/FoV), определенное в редакторе активных зон.

Open Next Panorama

Переходит в другую панораму. Используется при создании навигации в виртуальном туре.

Узнать нужные значения Pan/Tilt/FoV можно из окна редактирования параметров проекции.

URL − имя swf-файла flash-панорамы, имя xml-файла HTML5-панорамы или веб-ссылка.

Pan/Tilt/FoV – параметры просмотра панорамы (Угол поворота, угол наклона и угол поля зрения, разделенные чертой дроби, например, 50,5/10/75), которые будут установлены при переходе в неё. Если не указывать, то будет использовано параметры по умолчанию, определяемые в настройках параметров проекции.

Show Element

Отображает определенный элемент.

Target – выберите идентификатор элемента из списка.

$self – сам элемент.

$parent – родительский элемент.

Hide Element

Скрывает определенный элемент.

Target – выберите идентификатор элемента из списка.

$self – сам элемент.

$parent – родительский элемент.

Автоматическое заполнение надира в стиле Google Street View в Photoshop

При размещении 3D панорам в картах Google используется автоматическое заполнение надира, похожее на «Размытие
надира» в программе Pano2VR:

Надир панорамах Google

Такой эффект можно сделать самостоятельно в Photoshop. Отроем эквидистантную
проекцию панорамы и создадим на новом слое черный прямоугольник. Он должен полностью
перекрывать штатив:

Теперь создадим еще один прямоугольник высотой 1px и такой же шириной, как и
исходная панорама. Он должен прилегать к черному прямоугольнику. Сделаем его
красного цвета для наглядности:

Образуем выделение по контуру красного треугольника –
зажимаем ctrl и кликаем по нему в слоях. Затем выбираем слой с панорамой
и, с помощью инструмента «Лассо», копируем выделенную область на новый слой.
Слои с прямоугольниками можно скрыть. Остается только растянуть новый слой до
нижней части панорамы при помощи трансформации. Получаем такой результат:

Если открыть панораму в сферическом виде, будет виден
результат аналогичный панорамам Google:

Надир в стиле панорам Google

Pano2VR 6.0.3

Fixes

  • Sound now plays on first touch/interaction in Chrome and on open in Firefox
  • 8 and 16-bit TIFFs and cylindrical images now displaying correctly with HD Intel graphics cards
  • Map tiles now change according to the chosen Map Provider
  • Scroll Area’s inner element is now being resized correctly
  • For some, the placeholder was displaying the wrong filepath, this is now fixed
  • Stereographic projection in the Transformation output will no longer revert to a tilt of -90º

Changes

  • You now get a warning to locate the FFmpeg executable if Pano2VR cannot find it
  • Move mode in Target Viewing Parameters now matches the Viewer’s move mode
  • Made improvements to sound playback in some browsers
  • Improvements made to zooming in to the Canvas of the Skin Editor
Оцените статью
Рейтинг автора
5
Материал подготовил
Андрей Измаилов
Наш эксперт
Написано статей
116
Добавить комментарий